master

Vanliga frågor

Nedan hittar du några frågor vi ibland får från våra friskvårdspartners och svar på dessa. Hittar du inte din fråga kan du alltid kontakta oss på partnerinfo@actiway.se.

Klicka på ”Översikt” i huvudmenyn. Till höger finns en grön knapp som tar dig direkt till kassa-sidan. Du kan också skriva in adressen kassan.actiway.se i din webbläsare. Allra enklast är det om du lägger till kassa-sidan som bokmärke i din webbläsare. Då har du alltid enkel tillgång till att genomföra köp. Vi rekommenderar också att ha kassa-sidan öppen i en flik i webbläsaren under hela dagen, för enklast möjliga tillgång.
Gå till kassa-sidan, skriv in personnumret för kunden, klicka på ”Kreditera tidigare köp” och följ därefter instruktionerna på skärmen.
Klicka på ”Konto” i huvudmenyn. I översikten ser du rubriken ”Företagspresentation”. Klicka på ”Redigera” och skrolla ner till rubriken ”Val av erbjudna tjänster”. Klicka i de tjänster du vill kunna erbjuda (om din specifika tjänst inte finns valbar väljer du den tjänst eller kategori som ligger närmast). Klicka på ”Spara” längst ner på sidan.
Nej, som kassa-personal (vanlig användare) har man endast tillgång till kassa-funktionen och det enda man kan göra är att genomföra eller kreditera köp.
Klicka på ”Konto” i huvudmenyn och därefter på ”Organisation” eller ”Användare”. Högst upp på sidan finns två knappar. Via den vänstra kan du lägga upp avdelningar och medarbetare manuellt i ett formulär. Via den högra kan du importera excel-filer med flera avdelningar/medarbetare (instruktioner och mallar finns på sidan).
Om du är huvudadministratör för organisationen: Klicka på ”Konto” i huvudmenyn och därefter på ”Organisation”. Högst upp i mitten på sidan hittar du knappen ”Redigera defaultpresentation”, som leder till sidan du söker.
Om du är anläggningsadministratör i en större organisation: Klicka på ”Konto” i huvudmenyn. I vänstermenyn hittar du ”Anläggningens presentation” som tar dig till sidan du söker.
Du hittar denna information i ert avtal med oss. Klicka på ”Konto” i huvudmenyn. Där hittar du sidan ”Kontrakt och avtalsvillkor”.
Den första i varje månad får du en intäktsrapport med information om hur mycket pengar ni ska få utbetalat. Du får alltid ett mejl med länk till informationen, men du hittar den också under ”Ekonomiunderlag” i huvudmenyn.
Den femte i varje månad får du en intäktsrapport, som är en sammanställning av all försäljning genom ActiWay för föregående månad. Där finns också information om hur köpen kan bokföras. Du får alltid ett mejl med länk till intäktsrapporten, men du hittar den också under ”Ekonomiunderlag” i huvudmenyn.
Klicka på pilen högst upp till höger i din kontovy, bredvid ditt namn. Välj "Byt roll" och klicka sedan på den anläggning du vill administrera eller genomföra köp för. För att därefter återvända till den föregående anläggningens kontoinställningar gör du på samma sätt.
Kassan är i princip självbeskrivande, men om du behöver lite hjälp på traven, ta en titt i lathunden.

Då är inte personen korrekt registrerad i ActiWay. Be kunden kontakta oss på 08-510 622 90 eller info@actiway.se och sedan återkomma när problemet är utrett.

Jo, då kan du skriva ut efterregistreringsblanketten, anteckna kundernas uppgifter och köp på denna och registrera köpen i ActiWay när du har tillgång till dator eller smartphone. Glöm inte att be den anställde att intyga att han/hon har tillräckligt utrymme på sitt friskvårdssaldo för köpet.