Svenska   English Logga in

ActiWay i korthet

ActiWay är ett digitalt hälsoföretag som erbjuder marknadens smidigaste system för betalning, administration och uppföljning av hälsoförmåner. Med vår modell aktiveras fler medarbetare till en friskare vardag, något som gör att de på bästa sätt kan bidra till en framgångsrik organisation.

  • Startade 2005, under namnet FriskvårdsChecken. Då betalade man för friskvårdsaktiviteter med papperscheckar.
  • 2014 lanserades ActiWay. Checkarna fasades ut, till förmån för ett system där användaren endast visar legitimation vid köptillfället. För första gången kan medarbetare utnyttja sina friskvårdsbidrag utan fysiska betalmedel eller webb-baserade förköp.
  • Arbetsgivare, medarbetare och friskvårdsleverantörer kan se och hantera köp, saldon och fakturor/utbetalningar i personliga, webb-baserade konton som nås via dator, surfplatta eller smartphone.
  • Idag har ActiWay:
    • 20 medarbetare.
    • Drygt 350 kunder, med över 300 000 användare.
    • Över 7 000 anslutna friskvårdspartners på fler än 700 orter runtom i Sverige.

ActiWay för dig

ActiWay samlar Sveriges friskvårdsleverantörer och hjälper arbetsgivare att uppnå friskvårdsbidragets fulla potential på enklast möjliga sätt.
I vilken roll besöker du oss?