Vad säger våra kunder?
14 november 2019Våra framgångar drivs av att vi vill göra det så enkelt som möjligt för våra kunder. Vår tjänst ska upplevas som enkel, säker och effektiv och vi vill tillsammans med våra kunder se till att fler medarbetare får en friskare vardag. Våra kunder ska alltid kunna vända sig till oss när det kommer till frågor gällande friskvårdsbidraget och vi ska alltid vara där för dem. Vad säger då våra kunder?
”Största vinsterna med ActiWay är minskad arbetsinsats och en kvalitetssäkring i vårt administrativa arbete med friskvårdsbidraget”.
Läs mer om när enhetschefen för HR-avdelningen/Löneenheten, berättar hur det är att vara ActiWay-kund.
”Vi la ned mycket mer tid och manuellt arbete på att administrera vår hälsoförmån friskvårdsbidraget innan vi valde att samarbeta med ActiWay. När vi tillexempel fick in ett kvitto var vi först tvungna att kontrollera om friskvårdsaktiviteten var godkänd att få ersättning för enligt Skatteverkets regler – vilket inte alltid var så enkelt. Ett annat konkret exempel på vad vi slipper nu är jakten på att alla ska lämna in sina kvitton i tid så att medarbetare får tillbaka utläggen de gjort för friskvård. Vid årets slut kunde våra lönekonsulter ha högar med kvitton som de inte hann administrera innan det var försent. ActiWay hjälper oss att skapa en tydlighet i vad som gäller när det kommer till hälsoförmånen och de största vinsterna med ActiWay är minskad arbetsinsats och en kvalitetssäkring i vårt administrativa arbete med friskvårdsbidraget.
Vi tycker det är bra att medarbetaren själv får välja friskvårdsaktivitet och att medarbetaren inte behöver hålla på med underlag och kvitton och riskera att inte få kvitton godkända. Innan ActiWay uppmuntrade vi inte heller till att faktiskt nyttja bidraget, så det är jättebra att ActiWay hjälper oss med den biten. Tillvägagångssättet ActiWay har är väldigt enkelt och personligen tror jag att om vi inte lyckas nå våra medarbetare med ActiWay – då kommer vi inte lyckas på något annat sätt heller.
Medarbetarfrågor gällande bidraget har minskat och alla har varit positiva till ActiWay. Har någon en fråga är det med trygghet som jag hänvisar vidare till ActiWays kundservice – som jag tycker är jättebra. Själv chattar jag när jag behöver hjälp och det funkar kanon.
I vårt tydliga samarbete har vi lärt oss mycket, inte minst vad som är en godkänd friskvårdsaktivitet och inte. Automatiseringen med ActiWay ger effektivitetsvinster och tidsbesparing för alla. ActiWay är en del i vårt automatiseringsarbete som gör att vi kan jobba mer strategiskt. Som administratör märks det tydligt att ActiWay satsar på sin tjänst då det ofta tillkommer nyheter i systemet. Att plocka ut statistik över nyttjande etc. är enkelt och eftersom friskvård är jätteviktigt för oss skapar ActiWay goda förutsättningar i vårt arbete med det.
Vad jag skulle säga kännetecknar ActiWay:
- Ett tydligt, tryggt och respektfullt samarbete.
- Toppenbra service och likaså våra administrativa uppföljningar.
- God kommunikation som uppmuntrar till att nyttja personalförmånen.
- Det är enkelt att vara kund och det är enkelt för våra medarbetare att använda friskvårdsbidraget. Jag tycker att ActiWay levererar en superbra tjänst.”